-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36480 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:26

علت اين كه خداوند حضرت محمد (ص) را به پيامبري برانگيخت چه بود؟

خداوند حكيم انسان هاي والايي را براي هدايت و راهنمايي بشر برانگيخته و آنان را حامل پيام خويش براي افراد قرار داده است. اينان پيامبرانند كه واسطه جريان فيض هدايت از سوي خداوند به بندگان مي باشند، و اين فيض از نخستين روزي كه بشر شايستگي بهره گيري از آن را يافته، از جانب خدا نازل گرديده و تا عصر پيامبر گرامي اسلام (ص) نيز ادامه داشته است. در پيامبران الهي عصمت از گناه و پاكي از تمام آلودگي ها شرط است، يعني كسي شايستگي نبوت را دارد كه معصوم باشد و عصمت در انسان صفتي است كه غير از خداوند كسي قدرت تشخيص آن را ندارد، زيرا غير از خدا هيچ كس از تمام حالات و زندگي دروني و بيروني و افكار و عقايد باطني انسان با خبر نيست، تا بداند فلان شخص معصوم و پاك از تمام گناهان است يا نه؟ فقط خدا عالم بر همه چيز است، از اين رو انتخاب پيامبر از بين انسان ها با خدا است الله اعلم حيث يجعل رسالته؛ خداوند آگاه تر است كه رسالت خود را براي چه كسي قرار دهد. (1)

انتخاب پيامبر مثل انتخاب رئيس جمهوري يا نماينده مجلس نيست كه مردم بتوانند آنان را انتخاب نمايند.

پيامبر را خدا بر مي گزيند و به مردم معرفي مي كند. پيامبر اسلام نيز از اين قانون مستثني نيست.

در عصر رسالت پيامبر اسلام (ص) زمان آن رسيد كه آخرين پيامبر براي هدايت بشر برانگيخته گردد تا آنان كه مايلند راه سعادت را بپيمايند، سر در گم نمانند و در منجلاب بدبختي غوطه ور نگردند، در اين وقت بود كه خداوند مهربان حضرت محمد (ص) را به خاطر دارا بودن شرايط پيامبري از جمله معصوم بودن از گناه و خطا به پيامبري برانگيخت.

پس از طرفي در زمان پيامبري حضرت محمد (ص) لازم بود پيامبري مبعوث گردد و از سوي ديگر هيچ كس جز حضرت محمد(ص) شايستگي پيامبر شدن را نداشته. خداوند حضرت را به پيامبري مبعوث فرمود.

پي نوشت ها :

1 - انعام (6) آيه 124.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.